STF Storulvån Fjällstation

Adress: STF Storulvån Fjällstation, 83771 Duved  visa karta
Område: Jämtlandsfjällen (Naturnära, Fjällområde)
Gästbetyg: 98% (765 av 781 rekommenderar) (136 recensioner)

Gästbetyg: 98%

(765 av 781rekommenderar)
Totalupplevelse 4,5 av 5
Bemötande och service 4,7 av 5
Boendestandard 4,2 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 4,3 av 5
Städning 4,3 av 5
Prisvärt 4 av 5
Om våra gästrecensioner: Gästernas recensioner är skrivna av våra kunder efter deras vistelse. Detta är gästernas åsikter och reflekterar deras upplevelser av vistelsen på denna anläggning. Poäng baseras på ett poängsystem mellan 1 till 5 där 1 är dåligt och 5 är utmärkt.

Individuella recensioner från våra gäster (visar 1-10 av 136)

Hunddyndromet

Rekommenderad av Valle, Sverige (Sverige tis 02 okt 2018)
“Som vanligt på Stf’s stationer blir det stort krångel om man som kund har hund. Det är omständligt att hantera hund, ofta är man hänvisad till konstiga lösningar som försvårar och minskar nöjet med boendet. Stf behöver fundera på hur man kan förbättra/underlätta för hundägare. Det är ju inte helt ovanligt att hund-och friluftsliv går hand i hand för väldigt många. Att t ex inte kunna äta tillsammans/samtidigt med sin vandringskamrat och ihop med likasinnade är minst sagt trist. Man har ju hunden med för att den är en kamrat! Varifrån kommer det här hundmotståndet - en anonym allergimaffia?”
STF Storulvån Fjällstation svarar (fre 05 okt 2018)
Hej Valle! Jag kan förstå din känsla av att en del saker är krångliga när man kommer med hund. I första hand har stationerna byggts för att fylla människans behov, och det innebär att det oftast bara finns ett självhushållskök, ett samlingsrum etc. Vart efter tiden har gått har utbudet utvidgats till att i första hand gälla boende där hundar är välkomna. Vad gäller stationerna skulle vi i de flesta fall behöva om/tillbyggnationer för att kunna tillgodose det behovet, och vi är inte i det läget nu. Jag skulle vilja säga att det inte finns ett hundmotstånd, men däremot en (ofta icke anonym) skara allergiker och hundrädda som vi, både STF och hundägare, behöver ta i beaktan. Vad gäller Storulvån specifikt så renoverar vi nu under hösten, och kommer från och med vintersäsongen att ha ett samlingsrum på bottenplan (utanför korridoren med våra nyrenoverade hundrum) där även hundar är välkomna. Välkommen tillbaka! Hälsningar Lisa, platschef STF Storulvån
Totalupplevelse 3 av 5
Bemötande och service 3 av 5
Boendestandard 4 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 4 av 5
Städning 4 av 5
Prisvärt 3 av 5

Middagsglädje

Rekommenderad av Kristina Ståhl, Sverige (Sverige tis 02 okt 2018)
“Upplevde middagarna som småsnåla. Förrätterna knappt synliga. Tur att det fanns salladsbord. Huvudrätterna snålt tilltagna. Min "lammgryta" i princip bara sås och grönsaker. Laxmiddagen dristade vi oss till att be om en liten påfyllning. Efterrätten kom innan vi fick påfyllningen. Ut med efterrätten och så småningom påfylningen, men då hade vi ju nästan tappat längtan efter mera fisk. Efterrätterna helt OK och tillräckliga. Men skriv inte att det är messmör i efterrätten, när det inte finns att få tag på. Lite pinsamt för serveringspersonalen när man till slut måste berätta att det inte är messmör i rätten även om det står så på menyn. FRUKOSTEN TOPPEN! Och det mjuka brödet! Tänk om vi fått ta middagen själva också, precis som för några år sedan! ”
STF Storulvån Fjällstation svarar (fre 05 okt 2018)
Hej Kristina! Tråkigt att middagen inte uppfyllde din förväntan. Vårt mål är att servera "lagom" stora portioner för att på så vis minska svinn och slippa slänga mat. Samtidigt har vi då som rutin att alltid erbjuda möjlighet att få påfyllning. Det ska ske utan att man som gäst behöver be om det, så har det inte hänt så har vi brustit i våra rutiner. Vi tar det med oss för framtiden. Vad gäller messmöret har du rätt, vi vill kunna servera en smak av Jämtland men med produktionen flyttad till Stockholm förändrades smaken och sen gick det plötsligt inte få levererat. Vi borde ha justerat menyerna omgående. Jag hoppas att du i övrigt hade en fin vistelse till fjälls! Hälsningar Lisa, Platschef STF Storulvån
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 5 av 5
Boendestandard 4 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 4 av 5
Städning 4 av 5
Prisvärt 4 av 5

Bra bemötande på stationen men ganska då...

Rekommenderad av tilda, Sverige (Sverige tis 02 okt 2018)
“Bra bemötande på stationen men ganska dåligt bemötande på telefon. Ständigt tjat om att det var fullbokat och ändå låg vi endast fem i 12 bäddssalen. Vi tyckte alla detta var konstigt. Endast en av tre spisar fungerade - det är ganska dåligt. ”
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 3 av 5
Boendestandard 4 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 4 av 5
Städning 4 av 5
Prisvärt 3 av 5

Maten

Rekommenderad av Anonym, Sverige (Sverige tis 02 okt 2018)
“Vad jag är missnöjd med är bla information om att det inte fanns någon middag den kvällen(bröllop). Jag hade bokat mitt rum i april och förväntar mig då ett mail om det är en sådan pass stor förändring som att eran fantastiska middag uteblir. Jag skulle bjuda min kompis på detta eftersom hon fyllde 60 år. Om ni hade meddelat mig hade jag kunnat köpt med mig lite mat. Tyvärr måste jag klagaga på en sak till, soppbuffen, det var ingen buffé. Soppa o en smörgås med enbart smör är ingen buffé! Den var jättegod men ett skämt att kalla det buffé. ”
STF Storulvån Fjällstation svarar (fre 05 okt 2018)
Hej! Det fanns möjlighet att förboka middagen även under kvällen då vi abonnerat för bröllop. De gäster som hade gjort det i förväg serverades middag som vanligt. Däremot hade vi inte möjlighet att ta fler bokningar samma dag. Varje eftermiddag serveras en soppbuffé med flera sallader och bröd, - det är den som avses när vi pratar om soppbuffén i vanliga fall. Just under bröllopskvällen kompletterades den av en enklare soppa kvällstid som receptionen hade hand om - just för att det skulle finnas alternativ till dom som inte bokat middag men ändå ville ha ett lagat mål mat. Hälsningar Lisa, Platschef STF Storulvån
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 5 av 5
Boendestandard 5 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 5 av 5
Städning 5 av 5
Prisvärt 5 av 5

MATEN

Rekommenderad av Anonym, Sverige (Sverige mån 01 okt 2018)
“Fantastisk mat!”
STF Storulvån Fjällstation svarar (fre 05 okt 2018)
Härligt att höra! Hälsningar Lisa, platschef STF Storulvån
Totalupplevelse 5 av 5
Bemötande och service 4 av 5
Boendestandard 4 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 4 av 5
Städning 4 av 5
Prisvärt 4 av 5

Höstvandringen blev en vintertur, men ja...

Rekommenderad av Anonym, Sverige (Sverige mån 01 okt 2018)
“Höstvandringen blev en vintertur, men jag är ändå nöjd!”
Totalupplevelse 5 av 5
Bemötande och service 5 av 5
Boendestandard 5 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 5 av 5
Städning 5 av 5
Prisvärt 5 av 5

fjällvandring 2018

Rekommenderad av Pri, Sverige (Sverige sön 30 sep 2018)
“Bra service, trevlig o hjälpsam personal, god mat, allting var super bra!!”
Totalupplevelse 5 av 5
Bemötande och service 5 av 5
Boendestandard 5 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 5 av 5
Städning 5 av 5
Prisvärt 4 av 5

Snyggt och rent, fantastiskt läge. Trött personal?

Rekommenderad av Stefan Olsson, Sverige (Sverige tor 27 sep 2018)
“ Snyggt och rent, fantastiskt läge. Tyvärr upplevde vi denna gången att personalen var ganska ointresserade av sina gäster, förstår om det är i slutet av säsongen men väl värt att nämna. Dock har vi blivit bra bemötta tidigare så detta ändrar inte vår bild av Storulvån ”
STF Storulvån Fjällstation svarar (fre 05 okt 2018)
Hej Stefan! Tråkigt att höra om det trötta bemötandet. Vi brukar få väldigt fina kommentarer om våra medarbetare, som givetvis ska bemöta alla gäster med glädje och energi oavsett om det är början, mitten eller slutet av säsongen. Jag hoppas att du upplever bemötandet bättre vid nästa tillfälle. Varmt välkommen tillbaka! Hälsningar Lisa, plastchef STF Storulvån
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 3 av 5
Boendestandard 4 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 4 av 5
Städning 5 av 5
Prisvärt 3 av 5

Nytt kök till sylarna

Rekommenderad av Veronica , Sverige (Sverige tis 25 sep 2018)
“Självhushåll köket i Sylarna hade alldeles för låg standard i relation till den mängd människor som vistades där. ”
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 4 av 5
Boendestandard 4 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 3 av 5
Städning 3 av 5
Prisvärt 3 av 5

Överväg detta

Rekommenderad av Anonym, Sverige (Sverige mån 24 sep 2018)
“Ytterligare plus hade varit en vänligare inställning till hundar Ingen vattenskål här heller och man var inte välkommen in till receptionen med sin hund. Tänk vad trevligt det skulle vara i lounge ytan om några trevliga hundar fick plats, tillhör som sagt familjen. Tillåts i receptionen på alla andra hotell... Jag såg fram emot en skön stund i gemensamhetsutrymmena efter en dag på fjället, nu blev det snabbt ner till rummet för att hunden var portad från övriga ytor. Men här var rummet perfekt!”
STF Storulvån Fjällstation svarar (fre 05 okt 2018)
Hej! Vi har hundskålar och det ska ligga en filt på varje rum. Ska se över våra rutiner så det inte missas i framtiden. Nu under hösten fortsätter vi våra renoveringar och kommer från och med vintersäsongen att ha ett samlingsrum på bottenplan (utanför korridoren med våra nyrenoverade hundrum) där även hundar är välkomna. Välkommen tillbaka! Hälsningar Lisa, platschef STF Storulvån
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 1 av 5
Boendestandard 2 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 3 av 5
Städning 1 av 5
Prisvärt 1 av 5

I närheten av


Kundservice


Boka med oss

  • Personliga boenden och schyssta upplevelser i hela Sverige
  • Du främjar en mer hållbar turism
  • Överskottet går tillbaka till Sveriges största ideella förening för upptäckare
  • Bästa pris för dig som medlem
  • Är du inte redan medlem kan du enkelt bli det vid bokningstillfället

Kundservice

Boka med oss

  • Personliga boenden och schyssta upplevelser i hela Sverige
  • Du främjar en mer hållbar turism
  • Överskottet går tillbaka till Sveriges största ideella förening för upptäckare
  • Bästa pris för dig som medlem
  • Är du inte redan medlem kan du enkelt bli det vid bokningstillfället