STF Kebnekaise Fjällstation

Adress: Kebnekaise Fjällstation, 98199 Kiruna  visa karta
Område: Abisko-Kebnekaisefjällen (Naturnära, Fjällområde)
Gästbetyg: 95% (626 av 662 rekommenderar) (156 recensioner)

Gästbetyg: 95%

(626 av 662rekommenderar)
Totalupplevelse 4,4 av 5
Bemötande och service 4,6 av 5
Boendestandard 4,1 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 4,1 av 5
Städning 4,1 av 5
Prisvärt 3,6 av 5
Om våra gästrecensioner: Gästernas recensioner är skrivna av våra kunder efter deras vistelse. Detta är gästernas åsikter och reflekterar deras upplevelser av vistelsen på denna anläggning. Poäng baseras på ett poängsystem mellan 1 till 5 där 1 är dåligt och 5 är utmärkt.

Individuella recensioner från våra gäster (visar 51-60 av 156)

Kebne?

Ej rekommenderad av Anonym, Sverige (Sverige ons 22 aug 2018)
“Att bo på STF varierar!!! Ta noga redA på detaljer och förvänta dig ingenting!!! Kebne är stökigt, slitet mycket låg standard men har riktigt god mat. En ansiktslyftning och möjlighet till uppgradering skulle uppskattas av många!! Eftersom det är så mycket bokat torde ekonomi finnas för utveckling för allas Trevnad . Mvh k sipek”
Totalupplevelse 3 av 5
Bemötande och service 4 av 5
Boendestandard 1 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 1 av 5
Städning 1 av 5
Prisvärt 2 av 5

Bra men förbättringsmån

Rekommenderad av Anna, Sverige (Sverige ons 22 aug 2018)
“hej, det var för lite grönsaker på menyn till middagen. Det skulle kunna finnas en anslagstavla för notiser, t ex att vi hittat en lila sovsäck längs vägen. Hade varit mysigt med en brasa. Önskemål: mellankokta ägg till frukost. Guiderna var lite trubbiga, önskemål att de går en charmkurs/möter besökarna med intresse. Jättefin vistelse i stort, tack! ”
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 4 av 5
Boendestandard 4 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 3 av 5
Städning 3 av 5
Prisvärt 4 av 5

Kanske i dyraste laget

Rekommenderad av Anonym, Sverige (Sverige ons 22 aug 2018)
“Fräscht och enkelt - men motsvarar kanske inte den höga prislappen”
Totalupplevelse 5 av 5
Boendestandard 4 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 4 av 5
Städning 3 av 5
Prisvärt 3 av 5

Bra faciliteter men ganska trångt på anläggningen

Rekommenderad av Anonym, Sverige (Sverige tis 21 aug 2018)
“Bra faciliteter men ganska trångt på anläggningen. Också ganska tight om tid när vi skulle äta frukost kl. 6, fixa iordning lunchpaket och hinna samlas inför guidad tur kl. 7. Kanske öppna frukosten ännu tidigare.”
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 4 av 5
Boendestandard 5 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 5 av 5
Städning 4 av 5
Prisvärt 3 av 5

Bra och dåligt

Ej rekommenderad av Jesper Lindau, Sverige (Sverige mån 20 aug 2018)
“Hej Personalen på Kebnekaise är underbar, toppbetyg till alla jag träffade!!!!!!! Men dåligt: Det är extremt mycket akohol i rummet vid receptionen, ganska mycket drickande mellan ca 16 och 22. Det är stökigt, vilket hörs upp till rummet Keb, där vi bodde i 108. Hörs mycket stoj, slammer och annat fram till midnatt, svårt för folk som vill sova och vandra tidigt. Väldigt trångt i samlingrummen, alla som bor plus alla som tältar samsas på liten yta. Dåligt med ladd-uttag, både i rummen (bara två på 4 sovande), och i storstugan. Men som sagt, personalen var toppen! Jesper”
Totalupplevelse 3 av 5
Bemötande och service 5 av 5
Boendestandard 2 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 3 av 5
Städning 5 av 5
Prisvärt 2 av 5

Trevlig vistelse

Rekommenderad av Anonym, Sverige (Sverige sön 19 aug 2018)
“Vi hade en trevlig vistelse i en fantastik miljö. Tyvärr var det mycket folk så alla sällskapsytor var alltid fulla. Maten var god och vällagad. Då det var mycket folk så tog det tyvärr ganska lång tid.”
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 4 av 5
Boendestandard 4 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 3 av 5
Städning 4 av 5
Prisvärt 4 av 5

Underbar upplevelse men tyvärr datastrul

Rekommenderad av BerraBus, Sverige (Sverige sön 19 aug 2018)
“Min totalupplevelse är mycket positiv, men datastrulet i bokningen gjorde att det blev lite jobbigt. Det gjorde att vi (3 pers) inte kunde förlänga vår vistelse några dagar med säkerhet som vi hade velat. Istället fick vi hoppas att det fanns plats ytterligare en dag i taget. Det här varit strul tidigare så det borde säkerställas. Tack vare personalen i receptionen blev vi mycket bra bemötta.”
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 5 av 5
Boendestandard 4 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 4 av 5
Städning 4 av 5
Prisvärt 2 av 5

Anders Palmér

Rekommenderad av Anders Palmér, Sverige (Sverige sön 19 aug 2018)
“Vi besökte Kebnekaise fjällstation 8-11 augusti 2018. Vi blev väldigt förundrade över den förändring som skett sen förra gången stationen besöktes. Totalt har 5-10 besök gjorts genom åren på denna station, nu är det visserligen många år sen sist, men ändå. Besökarnas beteende och kategorin människor som var här (inte alla givetvis, man majoriteten av besökarna) verkar överhuvud taget aldrig satt sin fot på varken någon fjällstation eller i svenska fjällvärden innan detta besök. Man hörde klagomål på allt och alla: inget varmvatten, för lite mat, för mycket mat,för dyr mat, för obekväma sängar, för korta sängar, fel tid på bastun, för lite värme i bastun, Stureplanspriser på öl och vin osv osv. Det var utskällning av personal, absolut ingen hänsyn till andra gäster, "ockupering" av bord i servicehuset där folk satt och spelade kort osv i timmar så andra matgäster ej fick plats utan fick äta sin mat stående eller utomhus oavsett väder. Många verkade jämföra hela vistelsen med något femstjärnigt hotell i city i någon storstad. Helt oförstående varför denna jämförelse inte kan göras. Enda klagomålet vi ev. kunde förstå var att stationen var väldigt överbelagd. Folk spred ut både sig själva och sin packning på golv, trappor och överallt där det fanns en ledig yta. Att hitta en stol att sitta på var bara att glömma. Skulle man vara inomhus fick man tillbringa tiden i sin säng. All heder åt stationen och dess personal! Att överhuvudtaget klara av denna invasion av människor som man kanske hellre önskat skulle åkt på någon charterresa söderut istället för att bocka av något från sin bucket list och åka till denna pärla i svenska fjällvärden. Vi kan också hålla med om att vissa priser är på tok för höga. Inte dagligvaror (mat, öl, vin osv) där logistikkostnaderna är betydligt mycket högre än på andra stationer som kan nås med bil. Däremot sängplatser, hyra av sängkläder och dylikt - där exkluderas t ex många barnfamiljer pga den höga kostnaden. Det var väl inte STFs intention från början. MEN det är en diskussion för STF centralt och inget att skälla på personalen på fjällstationen för. Det är väldigt underhållande/skrämmande att läsa vissa av recensionerna nedan. ”
Totalupplevelse 5 av 5
Bemötande och service 5 av 5
Boendestandard 5 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 5 av 5
Städning 5 av 5
Prisvärt 3 av 5

Överfullt

Rekommenderad av Anonym, Sverige (Sverige lör 18 aug 2018)
“Finns inga alternativ till fjällstationen, om man inte tältar förstås, och därför borde utbudet av mat vara bättre när det finns en restaurang. Jag har full förståelse för kostnadsläget off road och för vikten av att ta betalt för att kunna upprätthålla stationen, men när huvudalternativet är två sittningar med flerrättersmiddag (låt vara en möjlighet till överdyr huvudrätt vid en sittning) så är det för dåligt. En annan sak är att det var överfullt i de allmänna utrymmena, riktigt stökigt och inte alls lugn och ro som kan förväntas.”
Totalupplevelse 3 av 5
Bemötande och service 4 av 5
Boendestandard 4 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 4 av 5
Städning 4 av 5
Prisvärt 2 av 5

Avbokning

Rekommenderad av Anonym, Sverige (Sverige fre 17 aug 2018)
“Att man måste avboka 7 dgr innan på högsäsong tycker jag är alldeles för länge. Vi vandrade från Abisko mot kebenekaise när en av oss skadade sig och var tvungen att boka om och åka hem. Fast vi hade avboknings skydd fick vi inga pengar tillbaka. Inte ens på 3-rättersmiddagen. Skadan skedde 3 dgr innan vi anlände till kebenekaise fjällstation.”
Totalupplevelse 5 av 5
Bemötande och service 5 av 5
Boendestandard 5 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 5 av 5
Städning 5 av 5
Prisvärt 3 av 5

I närheten av


Kundservice


Boka med oss

  • Personliga boenden och schyssta upplevelser i hela Sverige
  • Du främjar en mer hållbar turism
  • Överskottet går tillbaka till Sveriges största ideella förening för upptäckare
  • Bästa pris för dig som medlem
  • Är du inte redan medlem kan du enkelt bli det vid bokningstillfället

Kundservice

Boka med oss

  • Personliga boenden och schyssta upplevelser i hela Sverige
  • Du främjar en mer hållbar turism
  • Överskottet går tillbaka till Sveriges största ideella förening för upptäckare
  • Bästa pris för dig som medlem
  • Är du inte redan medlem kan du enkelt bli det vid bokningstillfället