STF Helags Fjällstation

Adress: STF Helags Fjällstation, 840 35 Ljungdalen  visa karta
Område: Jämtlandsfjällen (Naturnära, Fjällområde)
Gästbetyg: 98% (475 av 483 rekommenderar) (122 recensioner)

Gästbetyg: 98%

(475 av 483rekommenderar)
Totalupplevelse 4,5 av 5
Bemötande och service 4,5 av 5
Boendestandard 4,1 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 4,5 av 5
Städning 4 av 5
Prisvärt 4 av 5
Frukost 4,3 av 5
Om våra gästrecensioner: Gästernas recensioner är skrivna av våra kunder efter deras vistelse. Detta är gästernas åsikter och reflekterar deras upplevelser av vistelsen på denna anläggning. Poäng baseras på ett poängsystem mellan 1 till 5 där 1 är dåligt och 5 är utmärkt.

Individuella recensioner från våra gäster (visar 1-10 av 151)

Vi vandrar från Storulvån till Grövelsjö...

Rekommenderad av Jon, Sverige (Sverige sön 09 aug 2020)
“Vi vandrar från Storulvån till Grövelsjön. Har hittills bott på Sylarna, Helags och Fältjägarstugan. Bra boenden, trevligt bemötande och mycket vällagad mat på fjällstationerna. Dock ovanligt många gäster med trängsel och långt ifrån coronasäkert. Trevligt boende på Fältjägaren men rummen mycket smutsiga, krävde rengöring.”
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 5 av 5
Boendestandard 4 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 4 av 5
Städning 2 av 5
Prisvärt 3 av 5
Frukost 5 av 5

Ingen ordning

Rekommenderad av Ändå nöjd med helheten , Sverige (Sverige ons 05 aug 2020)
“Det rådde total förvirring när vi var på Helags, kanske för att det var fullt med besökare. Hade bokat två nätter med helpension. Andra kvällen ringde de (i och för sig omtänksamt) och undrade om vi tänkte komma dit. Då hade vi redan ätit middag och haft en diskussion med tjejen som serverade om vi verkligen hade rätt till efterrätt när vi hade helpension. Mycket ojämn serviceförmåga bland personalen, vissa borde få mer stöd av någon chef tror jag? Väldigt konstigt arrangemang för disk i självhushållet där man måste diska under rinnande vatten i en utslagsback (sån som man brukar använda till stödutrustning). Stort minus för att de rekommenderar att vandra en led som enligt anslag på deras eget hus är avstängd och att de då rekommenderar att använda samernas bro som vandrare inte får använda. Det är oproffsigt. ”
Totalupplevelse 3 av 5
Bemötande och service 3 av 5
Boendestandard 3 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 5 av 5
Städning 3 av 5
Prisvärt 4 av 5
Frukost 5 av 5

Corona

Rekommenderad av Anonym, Sverige (Sverige tis 04 aug 2020)
“Svårt att hålla avstånd vid frukost och incheckning med så mycket folk på och kring Helags-stationen.”
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 5 av 5
Boendestandard 5 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 4 av 5
Städning 4 av 5
Prisvärt 4 av 5
Frukost 3 av 5

Härligt med nya duschar

Rekommenderad av Jocke, Sverige (Sverige mån 03 aug 2020)
“Det bästa av allt det fanns ett nytt duschutrymme men trist att det var för få toaletter tanke på trängseln. Var annars nöjd med rummen men de gemensamma utrymmen behövs nog förbättras eftersom de utnyttjas både av tältare och boende. ”
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 5 av 5
Boendestandard 3 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 4 av 5
Städning 4 av 5
Prisvärt 3 av 5
Frukost 3 av 5

Fint att fjällstationen kändes som fjäll...

Rekommenderad av Åsa , Sverige (Sverige mån 03 aug 2020)
“Fint att fjällstationen kändes som fjällstuga även om det var i större format. Mysig restaurang och god frukost. Lite opersonligt, men det beror nog på att det är så stort och så mycket folk där. ”
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 4 av 5
Boendestandard 5 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 4 av 5
Städning 4 av 5
Prisvärt 5 av 5
Frukost 5 av 5

Dålig mat

Rekommenderad av Anonym, Sverige (Sverige lör 01 aug 2020)
“Vi kom till Helags på måndagen med stora förväntningar på middagen som alltid har varit fantastisk, tyvärr inte vid detta besök. Vi fick viltskavsgryta med potatisstomp som inte var god med surdegsbröd so Inte var färskt, sedan gick vi till Sylarna där vi fick viltgryta, nästa dag tillbaks på Helags fick vi viltskavsgryta igen med ej färskt surdegsbröd igen, vi blev väldigt besvikna. ”
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 4 av 5
Boendestandard 4 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 4 av 5
Städning 3 av 5
Prisvärt 3 av 5
Frukost 4 av 5

Maten

Rekommenderad av Martin Löf, Sverige (Sverige lör 01 aug 2020)
“Middagen är inte direkt billig så jag tycker att man kan få något bättre än högrevsgryta även om den var okej. Man är ju alltid hungrig efter en dags vandring. Den andra middagen var dock bättre.”
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 5 av 5
Boendestandard 4 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 4 av 5
Städning 4 av 5
Prisvärt 3 av 5
Frukost 4 av 5

Många nya i Personalen

Rekommenderad av LarsE, Sverige (Sverige ons 29 jul 2020)
“Upplevde att många i Personalen hade bytts nyligen, 2 dagar tidigare. Det blev många frågor till de mer erfarna!! Vänliga och hjälpsamma!! Bastun är stängd!! Pga. Corona, Boknings lista skulle fungera!! I Stuga Sunnan fanns två långa skohorn, båda var trasiga!”
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 4 av 5
Boendestandard 3 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 3 av 5
Städning 2 av 5
Prisvärt 3 av 5
Frukost 4 av 5

Sol över Helags

Rekommenderad av Carina , Sverige (Sverige ons 29 jul 2020)
“Mycket nöjd med min vistelse på fjällstationen. Vh-köket hade högre standard än förväntat (kylvaror hänger en med lätthet utanför fönstret), toa- och duschhuset var helt nybyggt och mycket fräscht, bastun var dock stängd av Corona-skäl. Bra bemötande i Storstugan - all kred till kocken. Servispersonalen bör kanske läsa på litet om dryckessortimentet innan middagen - annars funkade allt fint! En öl vid ankomst på verandan var ett extra plus! Återkommer gärna!”
Totalupplevelse 5 av 5
Bemötande och service 5 av 5
Boendestandard 5 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 5 av 5
Städning 4 av 5
Prisvärt 5 av 5
Frukost 5 av 5

Synpunkter på städning

Rekommenderad av Stina , Sverige (Sverige tis 28 jul 2020)
“Toaletterna städades inte under tiden vi var där (två dygn), det bör ske oftare, särskilt i Corona-tider. Väldigt mycket folk som rörde sig i lokalerna dessa dagar. Rummet vi bodde i hade inte svabbats på länge (den dagen vi lämnade hade ingen- ingen- före oss använt svabben. Vi var sist iväg från stugan.) Innehållet i frukosten var bra, men det var alldeles för mycket folk vid en och samma tidpunkt vid frukosten, svårt att hitta plats och det kändes inte bra med tanke på Corona. Varför inte dela upp frukosttiderna mellan de som beställt frukost? Och kanske utöka tiden? De flesta kom mellan 8:30 och 9. Vi noterade att det endast var yngre tjejer som bemannade fjällstationen. Kan ju vara att vi inte såg alla som jobbar, men känns förlegat att inte ha jämnare könsfördelning bland personalen. ”
Totalupplevelse 4 av 5
Bemötande och service 4 av 5
Boendestandard 4 av 5
Faciliteter (dusch, wc etc) 2 av 5
Städning 2 av 5
Prisvärt 2 av 5
Frukost 3 av 5

I närheten av



Boka med oss

  • Personliga boenden och schyssta upplevelser i hela Sverige
  • Du främjar en mer hållbar turism
  • Överskottet går tillbaka till Sveriges största ideella förening för upptäckare
  • Bästa pris för dig som medlem
  • Är du inte redan medlem kan du enkelt bli det vid bokningstillfället

Boka med oss

  • Personliga boenden och schyssta upplevelser i hela Sverige
  • Du främjar en mer hållbar turism
  • Överskottet går tillbaka till Sveriges största ideella förening för upptäckare
  • Bästa pris för dig som medlem
  • Är du inte redan medlem kan du enkelt bli det vid bokningstillfället
Build: 2020-08-10 14:03:42, Host: online3core17, DB: o3.cbguide-6656.cbischannel-15272.v1 online3data04.db.citybreak.com:8080, Controller: Accommodation, Action: showreviews
Stäng

Det kan vara svårt att skiljas från en trogen följeslagare...

Men för att du inte skall gå miste om funktioner på vår webbplats rekommenderar vi att du byter till en av följande webbläsare och aktiverar automatiska uppdateringar.