STF Grövelsjön Fjällstation
Adress: Grövelsjövägen 495, 797 92 Idre
Område: Grövelsjön, Rogenområdet (Naturnära, Fjällområde)
Visa karta
Individuella recensioner från våra gäster (visar 11-20 av 197)
Nepotism för coola trekker polare
“Jag vill starkt avråda från att åka till Grövelsjöns fjällstation om du kommer med elbil.
Stationen har en destinationsladdare med tydliga regler; 75kr för max 4h laddning i följd.
Detta verkar dock inte gälla personal eller personalens coola trekkerpolare. Där är det nepotism och godtycklighet som gäller. När jag ville ställa mig i kö för att ladda fick jag veta att en person, som bodde i personalbostäderna, skulle ladda hela natten och ”nu var det bara så”, trots mina påpekanden om de tydlig uppsatta reglerna kring betalning och tid. Godtycklighet och nepotism.
”
Toppen!
“Trevlig personal, en dröm för den som gillar omålad furu, sköna sängar, god mat och helt gudomligt frukostbröd. Bra start och avslut på en härlig fjällvandring! ”
Restaurangen håller hög klass, maten är...
“Restaurangen håller hög klass, maten är alltid lika god.
Det som ger ett litet minus ät dock när jag köpte en chokladboll och hittade en tråd i den så fick jag inte ens en ursäkt. Utan endast , det var inte bra ska ta det med våran bagerska. En ursäkt och kompensation hade varit bättre. ”
Trivelig, rent, herrlig frokost, triveli...
“Trivelig, rent, herrlig frokost, trivelig personal”
Boende med vegetarisk mat
“Frukostbuffé med bra vegetariskt tänk. Bra boende med manglade lakan. Milsvid utsikt från restaurangen. Morotssoppan som serverades 29/7 juli var jättegod, så full stjärnpott till kocken! ”
Barnens första fjällupplevelse
“Otroligt vackert belägen fjällstation med många möjligheter. Vi gjorde dagsturer, med barn 5 och 8 år och bodde på hotellet. Rummet med två våningssängar var som förväntat, litet men funktionellt. Vi hade helpension men bokade maten efter boendet då det var väldigt svårt att hitta kostnad för mat, inte ens vid betalningen på hotellet var det lätt att utläsa (ens för personalen). Middagen första kvällen var superbra med renskavsgryta, barnen njöt. Fiskgrytan dag 2 var inte lika god och smakrik. Personalens bemötande var bra överlag, men beroende av vem som stod i receptionen så fick vi olika mycket hjälp/svar på våra frågor. Trollstigen (2 km) var uppskattat då vi skapade två troll dit. Lekrummet var bra, men skulle kunna uppdateras lite för att tilltala barn i olika åldrar. Barnen hängde gärna där för att träffa andra barn. Gott med möjlighet till bastu. ”
Grövelsjön, STF Fjällstation, är en ”pärla”
“Ett trevligt och proffsigt bemötande från persotnlaen på Grövelsjön, STF Fjällstation. En härlig atmosfär på fjällstationen. ”
Allt var bra men konstigt att det inte f...
“Allt var bra men konstigt att det inte fanns medlemspris på frukosten ”
Små rum trots att vi bara var 2 st i ett...
“Små rum trots att vi bara var 2 st i ett fyrbäddsrum, Dålig ljudisolering.”
Mycket trevligt men middagen har förbättringspotential
“Hade jättetrevligt och boendet var bra. Åt middag sista kvällen men den levde tyvärr inte upp till förväntningarna. Det började med att min sambo som är gravid ville beställa ett glas alkoholfritt Bubbel. Vi fick till svar att de bara sålde hela flaskor trots att det fanns pris för ett glas i menyn... Vi blev väldigt förvånade och kom oss inte för att ifrågasätta det där och då.
Sen var det ångad torsk och kokt potatis att äta. Både potatisen och fisken var knappt ljumna... när vi påpekade det värmde de våra portioner i micron...! Hade väl inte riktigt förväntat mig micrad fisk för 375kr...
Har ätit fantastiskt fin mat på sylarna och där förstår jag priset då det är helikoptertransport. Här finns bilväg och när klassen på maten inte ens når en standard som en halvkass lunchrestaurang borde priset vara betydligt lägre.
Det var synd att vi fick ett sånt avslut på annars fina dagar.”
STF Grövelsjön Fjällstation svarar (tis 19 jul 2022)
Hej Anders och tack för att du tagit dig tiden att beskriva din upplevelse hos oss. Supertråkigt att middagen inte levde upp till förväntningarna, kommer prata med serveringspersonalen vad det kan ha skett för missförstånd kring drycken samt köksteamet om förbättringsmöjligheter vad gäller varmhållningen av maten. Hoppas du väljer att komma åter. Fjällhälsningar, Hedda E. Wendt TF Platschef